INZICHT & ACTIVITEIT
Dag 1
We starten de dag met een PPA-sessie. Deze sessie geeft niet alleen inzicht in eigen, maar ook in elkaars gedrag waardoor je begrijpt waarom collega’s op een bepaalde manier reageren. Ook snap je waarom bepaalde taken je juist wel of geen moeite kosten en geeft de sessie je de eerste inzichten in hoe je jouw communicatiestijl zou kunnen aanpassen aan jouw klanten.
Na deze interactieve sessie wordt een heerlijke lunch geserveerd die je, gezien het middagprogramma wel nodig hebt, want na de lunch gaan we naar buiten!
Gedurende de middag wordt het team uitgedaagd in verschillende activiteiten waarbij samenwerking, communicatie en vertrouwen centraal staan. De zwaarte van de activiteiten kan op ieder gewenst niveau, maar we dagen het team wel uit om de zogenaamde ‘stretch-zone’ op te zoeken, waarbij we werken volgens het principe CHALLENGE BY CHOICE, de deelnemer heeft altijd de keuze om iets wel of niet te doen.
Dit doen we op een prachtige locatie, namelijk het Outdoor Challenge Park in Oldenzaal. In het spel of tijdens opdrachten zal de trainer continue terugkoppelen wat hij ziet en kritische vragen stellen over hoe dit gedrag tot uiting komt in het team of tijdens de eigen
werkzaamheden.
Het team wordt uitgedaagd zich kwetsbaar op te stellen en ze hebben elkaar (letterlijk) nodig om tot grote hoogtes te komen.
Deze intensieve, maar leuke en interactieve 1e trainingsdag sluiten we gezamenlijk af bij Hotel de Schout in Denekamp waar iedereen incheckt voor de overnachting en we genieten vervolgens van een heerlijke Italiaanse avond.
BORGING IN DE PRAKTIJK
Dag 2
Dag 2 starten we met een heerlijk ontbijtbuffet in hotel de Schout, waarna we vervolgens vertrekken naar de 3e prachtige locatie, namelijk de Schaapskooi Stroothuizen.
In de ochtend wordt de nadruk gelegd op het creëren van
bewustzijn. We blikken terug naar de inzichten die verkregen zijn op dag 1 en bespreken wat opviel, waar afspraken over gemaakt moeten worden en er is ruimte om ervaringen te delen.
Vervolgens zetten we het brein van de teamleden op een creatieve manier aan het werk en laten we ze individuele moodboards maken en nadenken over de eigen actieve bijdrage aan de doelen voor 2022.
Daarnaast worden ze getriggerd een plan te maken om de samenwerking onderling te versterken. De moodboards worden vervolgens gepresenteerd aan elkaar.
De laatste stap is het maken van concrete, werkbare werkafspraken over de onderwerpen die relevant zijn, zodat deze teambuilding naast een hoop fun en gezelligheid ook daadwerkelijk iets oplevert in de praktijk op de werkvloer 🙂
Deze 2e dag kan op meerdere manieren ingevuld worden afhankelijk van het gewenste resultaat van de opdrachtgever. In een uitvoerig voorbereidend gesprek bepalen we wat er precies nodig is om de gewenste resultaten te behalen en vervolgens passen we daar onze training op aan.
AANBEVELINGEN
We kunnen zelf wel van de daken gaan lopen roepen hoe goed we zijn, maar we kunnen het ook onze opdrachtgevers en kandidaten laten vertellen. Veel leuker en eerlijker toch?
Hierbij een selectie uit de reacties van onze klanten op onze dienstverlening.