WAT IS
Met leervermogen meet je hoe snel iemand nieuwe informatie
in zich opneemt, zich taken eigen kan maken en problemen
kan oplossen in verschillende situaties.
Dit is niet hetzelfde als je IQ want die meet alleen hoe intelligent een persoon is op academisch niveau.
Hoewel relatief weinig organisaties het IQ of leervermogen meten tijdens het wervingsproces, kun je met leervermogentesten inzicht krijgen in hoe kandidaten zullen presteren in verschillende werksituaties.
EN VERDER…
Het Thomas Leervermogen Assessment (GIA) bestaat uit vijf onderdelen waarbij onder andere denken, taal, besluitvorming, leren en geheugen belangrijk zijn.
De 5 onderdelen van het leervermogen assessment zijn:
1. Redeneren – meet de aanleg voor problemen oplossen en juiste conclusies trekken
2. Perceptiesnelheid – meet de aanleg voor fouten opsporen, en overeenkomsten en verschillen opmerken
3. Cijfersnelheid en Accuratesse – meet de aanleg voor werken met cijfermatige concepten
4. Woordbetekenis – meet de aanleg voor woorden en de betekenis van woorden begrijpen en meet ook in hoeverre iemand in staat is om schriftelijke en mondelinge instructies te begrijpen
5. Ruimtelijk Inzicht – meet de aanleg voor visueel denken, en beelden en voorwerpen mentaal visualiseren
ACHTERGROND
De GIA werd ontwikkeld door Dr. Peter Dann in het Human Assessment Laboratory aan de Universiteit van Plymouth.
Thomas International erkende het belang van het meten van leervermogen bij kandidaten en integreerde het assessment in 2006.
AANBEVELINGEN
We kunnen zelf wel van de daken gaan lopen roepen hoe goed we zijn, maar we kunnen het ook onze opdrachtgevers en kandidaten laten vertellen. Veel leuker en eerlijker toch?
Hierbij een selectie uit de reacties van onze klanten op onze dienstverlening.